Sidor

01 april 2009

Ny maskin och Lady Blue

Äntligen kom den efterlängtade nya maskinen!
Bestämde mig för en uppgradering och således ska två av de andra maskinerna bort, den nya får ersätta båda.
Låter som ett vrålåk eller? ;-)
Ja iallafall har jag nu en Janome Easy Jeans som står och glänser på bordet och den går och låter fantastiskt fint!



Så för att maskinen ska göra rätt för sitt namn, vad är bäst att börja med om inte en väska i denim? Tänkte att nu ska det bli en helblå bag och självklart med lite ommodifieringar från den förra. Förlängde handtaget med ca. 1 dm och placerade ena blomman annorlunda.



Baktill satte jag en ficka med dragkedja istället för knapp och ögla, betydligt bättre men också lite mer pill. Dragkedjan går hela vägen men har sytt av fickan i två, får se hur det känns i praktiken.

Supermörk blå denim från en numera nerlagd lokal butik och ljusare till blommorna från gamla jeans. Väv med prickar från Bauhaus innan de lade ner tygverksamheten.
Kom sedan på att det tyvärr finns en nackdel med så mörk denim. Det spelar alltså ingen roll att man tvättat det efter konstens alla regler, den fäller lite färg ändå.
Inga vita kläder tillsammans med den alltså!

19 kommentarer:

Strömming sa...

Gratulerar till ditt nya vrålåk! Och snygg debut, så ball variant av dagiskasse!

LinSar sa...

Va kul med ny liten vän:)
Ur tjusig väska

Katharina sa...

Herregud vilket ha-begär den väcker! Så snyggt med dragkedjan bak.

Sandra sa...

Vilken supersnygg väska!

Jes sa...

Grattis till den nya symaskinen,, ett bra köp jag har ju en likadan själv .) Väskan blev verkligen superfin!!!

Kånkarong sa...

Väldigt tuff och läckert med ringarna! Jag skulle gärna spana in bakficke-blixtlås-lösningen IRL... du kanske kommer använda den någon dag framöver? ;P

GOBLIgobli sa...

Tackar!! :-) Jag hoppas på mååånga trasselfria sömmar med nya vännen.

Kånkarong
Jajjamen! ;-)

Anonym sa...

Skulle också vilja ha en ny symaskin. Grattis till din.
Å fin dagiskasse...

Junebacken sa...

Vad kul med en ny maskin. Jag måste säga att den lyckades bra (eller var det du?) med sitt första arbete, väskan är jättesnygg. Jag gillade speciellt dragkedjan i bak.

Libe sa...

Vilken härligt underbar väska du har gjort ! :-)

fante sa...

Snyggt :-D

Äppel Päppel sa...

Shit, vad snygg den var! VILL HA!!! Grattis till din nya maskin!

OttoPippi sa...

Jag är kär!!!!! Gud så snygg!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Väskgalen som jag är tycker jag att den är superfin, vill oxå lära mig sy snygga dragkedjor i väskor... avis.

florin design sa...

Så snygg väska!!!

Grattis till din nya maskin!

Madelene sa...

Oh! Va tjusig! :0)

Anna H sa...

Jag har länkat till dig i min blogg, du syr så mkt fint! hoppas det är ok =)

www.syfroken.se sa...

Du är så otroligt duktig och allt ser såååå välsytt ut!
Glad Påsk!

metamorpshosis sa...

Vilken smart lösning med axelbandet/locket, och vilka detaljer!